Tuesday, October 09, 2007

Berapa hari lagi mau raya?

I.
Pagi nie gua tengok matahari lain macam. Terang benderang tapi 'cool'.Hantar wife gua pegi sekolah, gua tengok anak-anak murid dia jadik bersopan aje. Kalau tak sure dah berkejar 'berghambat' sebelum loceng bunyi. Cuaca pun baik aje. Ini mesti ada something malam tadi nie.
II.
Pernah dengar orang cakap kerja itu satu ibadah? Hehe. Pernah dengar tentang mereka yang beribadat pada Lailatul Qadr itu macam dapat pahala ibadat seribu bulan? Beruntunglah mat & minah kilang yang malam tadi shift malam ye.
III.
Mak mentua gua datang. Malam tadi kitorang sahur kambing masak merah. Gila hebat!

5 comments:

Lucius Maximus said...

malam tadi hujan sikit punya lebat dan pukul 9 lagi mata aku terasa berat lalu aku terus masuk beradu.
nampak sangat tuhan masih belum mahu ketemukan aku dengan lailatul qadar.
bro, awal lu dah belasah kambing? ada lagi 4 hari nak raya tu...

Mak Su said...

aku selalu gaks tunggu matahari di bulan posa ni.. hohoho... pemerhati jugak lu ni ya... eh. sori... salam kenal dan salam raya

babazahra' said...

lucius
gile beb sahur dengan kambing masak merah rasa macam dah xde hari esok

mak su
x payah tunggu matahari, tido aje terus nanti pagi esok tahu dah bersinar aje. welcome.

gayour said...

makan kambing masak merah? jeles eh lak den aih!
tak kisah la... selamat beraya sakan! jangan lupo baco doa naik kenderaan dan doa makan seblum makan bahulu cicah sirap! mugo selamat dan bebahagio. maaf zahir dan batin

babazahra' said...

gua GAYOUR Jelebu sehari aje bro, terus balik Muar. Kalu tak memang gua serang umah lu nak makan bahulu ngan sirap. Selamat Hari Raya bro.