Tuesday, March 18, 2008

Jelebu Kini Ke Pentas Global

Jelebu adalah daerah paling kering di BolehLand. Itu pelajaran pertama untuk kamu semua ketika diperkenalkan dengan Jelebu ketika mengikuti pelajaran Alam dan Manusia atau pun mereka yang sudah berusia sangat tu, ketika belajar Ilmu Alam.

Kini Jelebu akan kembali ke pentas global, mungkin untuk tempoh 4 tahun yang akan datang sekiranya tiada rombakan bakal berlaku dalam cabinet sekarang.

Apa yang Kementerian Luar Negeri boleh berikan kepada warga Jelebu? Louvre dan segala isinya dibawa untuk pameran ke Muzium Adat? Oh ya mungkin ada jawatan kosong bagi mana-mana pejabat di luar negara khususnya di Timur Tengah dan memerlukan seorang jurubahasa.

14 comments:

thinker bell said...

mak oi, kuar2 announcement terus blog? gile giat. hehe.

anyway, u leh ar mintak keje jurubahasa tu beb. while stocks last.

rais yatim org kampung u ke? pergh mau bangga keturunan yatim sekuarga. :D neighbour u ke?

Anonymous said...

LOL masa umum cabinet lines up semua orang Jelebu duduk depan TV. Mereka nak tahu Muzium Adat nak jadi apa? Dan ada kemungkinan PRU akan datang Celine Dion n The Rolling Stones akan buat show di Jelebu sebab this year Rais Yatim sudah bawa Jamal Abdillah and Azlina Aziz hehe

Kecederaan mung sudah pulih kah?

thinker bell said...

lol. ada ke org jelebu harap celine dion? pergh taste tak kalah. hahah. rolling stone konfem la keturunan yusof la kot ni yg penuhkan padang.

u mmg rakyat jelebu terprihatin skali i tgk. nasib muzium adat pon tunggu kot depan tv ke? LOL

kecederaan ok dah. rambut dah pjg sket dah. bile nak datang melawat? keta i aje tak elok lagi. syahdu nengok aritu.

Anonymous said...

Waa!.. apo gua nak kato selain daripado "humang aih!" dio dulu yg bakar jomatan, pernah kato takdo do nak patah balik, tau2, tengok2 tahun 2008 dapek keluar dari glokal ke global :) Apo pun dio pandai bercakap bebolit cam *toot!* elok lah dio bersiaran bagi pihak BN secaro am nyo (dan jelobu secaro khusus nyo terutamo bagi mempromosikan muzium adat, mebawa masuk penasyid2 yg lu sobotkan tu bagi tujuan bokempen dll heh) kek arena antarobangso.

Moskel pulak gua kemano Rafidah dongan JJ, Kesian terutamo kat JJ, dah antar org melayu ke angkaso lopeh tau2 kono pencen

Anonymous said...

Satu layie yg best vokalis umno shahrir ganti shafie afdal :)

Pueh gua baco duo tigo kali senarai carik namo khairy.. takdo ruponyo heh

Elbaritii said...

zUL,
Kalau Rais ni bijak, dia bawa pemuda Jelebu pegi nengok MU main, huahuahua silap gaya ko menyamar jadi putera umno hahahaha

Jelebu ni omputeh kata apa yek, kalau tempat teman ada Paris n Boston!!

Jelebu mean mmmm Jail booo ?

Anonymous said...

ada jugak yang mengejutkan tapi wa rasa mcm terpaksa diambil untuk menenangkan keadaan atau mungkin dah desperate takde calon.

1.ustazah yang dilanggar mat rempit di Baling (n kemudian mat rempit tu kena langgar lari plak dengan pak imam naik kapchai)

2.peguam yang mengamalkan rasuah untuk mendapatkan jawatan dalam UMNO (walaupun ia perkara biasa) di Kota Bharu dan sangat bersungguh2 dalam seminggu ni mengkritik PM serta tidak bertanding pula dlm PRU12.

3.bekas jaguh tinju yang pernah gigit telinga anak raja (secara romantik lah) di samping tidak boleh berbahasa Inggeris sampai terlepas membawa satu beg (wang rakyat) ke Australia - juga dimurkai Sultan (walaupun dia menjaga ketuanan Melayu).

Khairy tu gua tanya Pak Lah semalam dia kata, kalau wa letak Khairy jd menteri mana wa nak letak muka wa?

LuciusMaximus said...

baru somalam den nengok youtube, ceramah rais yatim zaman semangat 46 dulu, berio bonar ngato bakar jomatan, tak patah balik dah. tup, tup dah jadi mentori luar negara, seronok la dia jalan-jalan makan angin.

BabaKaisah said...

kitchen cabinet.....mike tyson mesti lebih kuat mengkapur duit rakyat lepasni..

rais yatim wazir khariji.wah..bangga lah lu..

manusia ganjil ikan yu said...

kedah ada jawatan kosong kot

tourist guide ah tapi

Jorji said...

Buek LCCT kek jolobu la pulak...
tubuhkan Jolobu FC ...

gua ingat nak tubuhkan balik la Semangat 46.kasi meriah skit.

thinker bell said...

jorji : cam menarik aje semangat 46 ni. count me in la kot. err. boleh kan?
kira haluan kiri ke kanan tu ek?

:P

ke ni party utk geng negeri sembilan? LOL.

Anonymous said...

Baru yo cadang nak gezetkan poribhaso melayu baru; "Marah menantu pukul bapak mertua" tengok2 Mentori Perdano BolehLand dah buek yg baru; "Marah pengundi menteri kanan kena berhenti"

Ikut sejarah Mike Tyson lopeh yo keluar daripado jel, tak monang2 apo2 dah dan makin toghok asik kono ulang-alik masuk kandang org tertuduh di mahkamah. Di BolehLand Mike Tyson bukan hanyo buek come back sbg mentori ponoh tapi dapek balik umno selangor. Siaplah lopeh ni telingo anak rajo mano pulak nak kono gigit! Tapi takpo ni kiro berito baik utk BA. PRU ke-tigo-boleh nanti BA insya Allah monang bosar layie..

Anonymous said...

max,
gua ada dalam crowd masa Rais nak bakar jambatan tu, berapi woo jambatan tu, semalam mak gua cakap dia bakar jambatan buruk aje sebab nak buat jambatan baru. UMNO betul mak gua ni.

ikan yu,
tourist guide pun okay ape? itu pekerjaan gua semasa lapang:)

jorji,
okay gak, design t shirt n seme bahan kempen wa ada simpan lagi. rare jugak.

thinker bell,
46 bukan sekadar utk N9 tapi juga orang Pinang Sebatang, Sungai Dua, Cheras Batu 10 dan semua tempat2 yang ada kaitan dengan nombor atau bilangan.

bro anon,
wa ingat pun Mike Tyson bersara terus, buat come back mcm x ingat, siap ambik gambar peluk bini lagi. nak kasitau orang, gomoknyo bini den nie, nak cari yang slim plak lopeh nie: )