Tuesday, October 28, 2008

Bloomberg TV Dua Malam Yang Sudah

Ketika interview dengan Bloomberg, bakal PM BolehLand berkata bahawa dia akan kemungkinan 'menggantikan' DEB. Meminjam semula ayat yang dia cakap dalam TV dan transkrip yang sampai ke meja gua pagi tadi;

” I think in the not too distant future we will see all the elements of the NEP being replaced”

Sekarang ini, di mana kah perginya, satu kumpulan manusia, yang kalau tidak silap gua, pernah menganjurkan satu demonstrasi HARAM, di Ipoh dan Georgetown, pasca PRU12, memperjuangkan DEB, berdegar-degar mengangkat penumbuk ke udara macam Wayne Rooney lepas score goal?

Kalau mengikut pemahaman gua yang sekolah orang putih sampai darjah 6 nie, bakal PM BolehLand sedang berhasrat sangat untuk menjadikan dirinya diterima oleh orang bukan Melayu. Maka senjata yang paling efisyen ialah, bukan C4 tetapi Dasar Ekonomi Baru.

Walaupun sebelum ini, ’ketika orang-orang jahat’ sedang bising mahu revised beberapa elemen dalam DEB yang ’sangat tidak telus dan sering menjadi duri dalam daging’, bakal PM ini lah antara yang lantang bersuara.

Gua orang Melayu, eh!

9 comments:

Farid Abu Talib said...

kahkahkah. kalau anwar ckp nk hapuskan DEB gerombolan united malay national organization akan mengangap ianya khianat kpd melayu. kahkahkah. bila mamat pekan ni ckp nk hapuskan DEB mana perginya lahanat-lahanat ini semua? kahkahkah. bebal.

tarings said...

All politicians are lapdogs, one way or another. Naturally, they're fond of lapping up. When they're not yelping from under them missus sarongs.

I prefer lapping pussies. Them ripples are gentler...

Anonymous said...

Sila baca petikn penuh ucapan bakal PM.........

The.Libyaman said...

farid,
kat situ lu boleh nampak jugak bagaimana pantasnya ROS buat kerja. satu malam aje NGO baru dah register.

Tarings,
i think that one would also need some 'politics'

anon,
haha. kenapa ketika Guan Eng dan Anwar Ibrahim menyentuh tentang DEB dulu Utusan Melayu dan Berita Harian tidak menyiarkan transkrip penuh untuk bacaan umum? Ya, gua ada transkrip penuhnya dan cuba lu pahamkan yang ini pulak. Gua sekolah pondok aje;

We have come a long way, we have liberalized, if you like the NEP. In fact it is by name no longer in existence. The NEP has been replaced but there are elements of the NEP.

Berani jugak mamat nie cakap dah digantikan a.k.a dah takda lagi lah walaupun malam tadi Firaun kata dalam Bernama TV NEP mesti terus kekal. Itu pun lu mahu transkrip dia?

Jorji said...

bro..jangan sekali-kali lu samakan tumbukan padu rudeboy Rooney dengan tumbukan keudara melayu mudah lupa the motherfucker...
jangan..

hahaha

LuciusMaximus said...

itu orang yang yang angkat penumbuk macam rudeboy rooney lepas score gol belum dapat surat pekeliling dari parti united malay national organisation lagi untuk buat perhimpunan dan jemput tv3 ambil rakaman

dah dapat nanti dia buat la

kalau dapat arahan la

The.Libyaman said...

j,
wa dah agak metafora seperti itu pasti mengundang kritikan lu. apa barang Reezal Merican nak pretend jadik Wayne Rooney ye.

max,
ini surat pekeliling sudah jadik macam wahyu pulak.

Unknown said...

ambik c4 kasi letup perut bakal PM BolehLand....he he he

tapi konfirm tak boleh.....

so aper nak buat?

tengok jer laaa.....

Anonymous said...

nape gua xnampak lu masa kat shorties aritu? gua semapt jumpa jamil QA je.