Thursday, November 06, 2008

Ada Apa Dengan Obama - Edisi Lepas Lunch

Gua sedikit hairan, yang ramai sangat syok apabila Obama jadik Presiden nie jadah ke hapa? Tapi tolong jangan apply frasa yang sama apabila The Devils menang Champions League dan EPL bulan May tahun depan okay!

Apa yang sibuk sangat? Dalam radio habis bikin cerita Obama. Dalam TV satu talkshow sudah fokus cerita Obama. Itu gua tak kisah, tapi apasal over reacted? Panelis nya gembira macam Malaysia sudah menang Pestabola Merdeka.

Gua sangat yakin, Amerika akan terus kekal sebagai kuasa imperialis. Tentera US tidak akan berundur segera dari Afghanistan dan Iraq. Serta yang lebih gua pasti, Palestine akan terus terjajah dan Israel akan terus menjarah.

Adakah kamu lupa bagaimana Obama berkata bahawa dasar luar Amerika tidak akan berubah? Adakah kamu lupa Obama terpaksa menyembah AIPAC ketika permulaan pertengahan dan penghujung kempennya? Juga pengedaran DVD di seluruh Amerika mengenai kebimbangan jika negara itu diterajui oleh seorang lelaki yang mahu berdialog dengan musuh-musuh seperti Iran, Cuba dan Venezuela?

Kegembiraan manusia di BolehLand seperti Obama akan memayungi projek-projek koridor. Bahkan manusia-manusia lahanat yang selama ini tidak pernah mendengar cakap rakyat, kali ini bersuara memberi nasihat. Kepada Obama. Aduhai!

Seperti yang selalu disebut orang, Coca Cola dan Pepsi mungkin ada rasa yang berbeza. Itu memang gua yakin, sebab gua ’penagih’ Coca Cola. Tapi kedua-duanya adalah dari satu kampung yang sama.

Sedikit teruja boleh, sebab kulit berwarna sudah lama tertindas dan mampu bangun cuma jangan terlalu mengharap. Palestine sudah dijajah sejak 1948 dan sejak itu juga puluhan pemimpin dunia telah datang dan pergi. Zionis akan tetap zionis, dan imperialism akan kekal imperialism.

4 comments:

Farid Abu Talib said...

gua tidak ada kata lain selain setuju dengan lu. kahkahkah. lanun baru sudah sampai. sebagai warga dunia apa yang harus kita lakukan ialah baraikan hegemoni daulah kabal-kabal zionis. pecah dan baraikan dolar amerika.

Yusmir Yusop said...

2 syarat utama jadi Presiden US:
a)Pak turut AIPAC.
b)Neo-con.

Oh,ketiga.Anti Man Utd.Sebab tu gua tak port pasal US.

Unknown said...

hu hu hu..... sedih pulak aku dengor... bukan ape bro, nampak sangatlah orang kita masih harap-mengharap dan suka bergantung...

bila lagi ler orang kita nak bersatu dalam erti kate sebenar2 penyatuan, berdikari, membangunkan kembali bangsa Malaysia......

Anonymous said...

Hang silap, zionis tidak akan kekal, imperialisme juga hanya sementara. Yang kekal memerhatikan kita hanyalah Dia. Kepada Mereka kita berserah, kepada Mereka kita sandarkan, kepada Mereka kita tawassulkan. ;-)