Friday, April 03, 2009

Freitag, 03rd April 2009

0410 waktu Al Marj, Libya.

Telefon Nokia model lama gua berbunyi. Ada teks yang masuk. Lebih daripada 2 kali. Pasti SMS yang sama. Normal untuk pengguna Libyana. Teks dari BolehLand akan diterima sekurang-kurangnya 10 kali.

Hati tetap menyumpah. Azan Subuh hanya pada jam 5.06 pagi. SMS yang berturutan membuatkan mata jadi tidak bernafsu untuk tidur.

0730 waktu Jelebu, BolehLand.

Rohaya Sabirin mengeluarkan seluar dalam merahnya. Kain lace dan beropol di sekeliling peha dan punggung. Baru dibeli di Ocean Tampin, masa outing minggu lepas. Masih belum pernah dipakai. Padanannya bra merah menyala. Juga beropol. Merah tanda berani, getus hati kecilnya.

Sepasang pakaian dalam merah. Rohaya Sabirin kemudian memakai deodorant. Lebih sedikit disental bawah lengan gebunya. Kemudian disusuli semburan minyak wangi Enchanteur berharga RM15. Juga dibeli di Ocean Tampin.

Kain hitam pengawas itu disarung. Sambil berpakaian Rohaya Sabirin menyanyi perlahan. Lagu siapa dia sendiri tidak ingat.

“Bunga-bunga matahari…harum segar…di taman sari…warna jingga…”

Kemudian senyap. Melihat muka di cermin. Dan kemudian tersenyum sendiri.

Rohaya Sabirin mencapai baju kurungnya. Berkain licin. Yang sudah siap digosok dua malam lepas. Baju kurung baru yang ditempah di Kedai Jahit Kamariah, di pekan Gemencheh. Memang berkilat sedikit. Dan agak sendat membalut tubuh montoknya.

Cermin bulat pada almari itu, sudah penuh dengan muka tembam dan montok Rohaya Sabirin. Rambutnya disikat seperti biasa. Mengembang ala Imelda Marcos, ikon seorang wanita besi bagi Rohaya Sabirin sendiri.

Pelajar lain sudah turun menuju ke sekolah. Rohaya Sabirin paling akhir meninggalkan asrama puteri. Hatinya berbunga. Dengan pakaian baru. Dia mencapai sepatu hitam berkilatnya. Bergerak menuju ke padang perhimpunan sekolah. Tersenyum simpul dengan hati yang berbunga-bunga.

“Oh Abang Bijan! Akhirnya kita berjaya juga” bisik Rohaya Sabirin.

8 comments:

wak arjun said...

Watch out people.

Bijan is on a mission.

Bijan is out for bloooooooddd.......

And beware of Big Momma Y'all....

Kurie said...

Kak Rohaya dah dapat sijil pengesahan pengawas terbaik sekolah ker bang?

mama said...

rohaya dah jadi wanita pertama sekolah dia yer hehehhehe

ayobkelubi said...

we got bonnie and clyde

lepas nie


bijan n aya birin.

watch ouuuuutttt!

Fauziah said...

erkk... cerpen ker apo nih gary? ada sambungan?

Anonymous said...

huhuhu spai bra n sluar dalam ko leh tau kaler apo bro..mmg hebat lu punyo garapan crito ni...harap2 lopeh ni ado lah plak video rohaya dgn bijan kek ranjang plak huhuhu....

The.Libyaman said...

wak,
Bijan senyum sambil gosok2 perutnya

Kurie,
Kak Rohaya pegang semua jawatan penting sejak Abang Bijan naik ni

Ayob,
pasangan sehati berdansa tu...

**~KiKiLaLa~** said...

haha,
jumpo pulak org jolobu kek sini..
uwan bolah abah org petaseh..=)