Saturday, September 25, 2010

Apple Hijau dan Maggi Kari Pecah Telur!

Lebih kurang pukul 10.30 malam, gua tiba-tiba rasa lapar. Makanan di Chinese Restaurant tengahari tadi pasti sudah habis dihadam menjadi muscle. Lalu gua ke peti ais di dapur. Gua tengok ada 4 biji apple hijau. Menurut pakar dan penasihat pemakanan gua, iaitu isteri gua sendiri, kalau malam-malam lapar, baik makan buah-buahan.

Gua siap basuh. Gua mahu buang sticker yang melekat pada apple hijau ini. Datang dari jauh rupanya. Gua pernah lalu berkeretapi di Tirol, yang lebih kurang macam hentian Tiroi yang lu nampak masa naik komuter dari KL-Seremban. Tapi Tirol di Eropah, lebih bersih dan udaranya lebih nyaman berbanding Tiroi di Seremban, walaupun masa tu gua cuma lalu sahaja. Tak singgah.

Gua tengok pada apple ini ada satu tanda. Macam kena tekan dengan kuku. Gua dah siap basuh. Gua sangsi. Perlukah gua buang kulit pulak? Atau kikis tanda yang ada kena tekan dengan kuku? Gua basuh lagi. Takkan mahu makan apple tanpa kulit, itu sudah melanggar nasihat pakar pemakanan gua.

Macamana kalau kuku yang tekan apple gua ini, baru lepas keluar tandas? Bagaimana kalau kuku yang tekan apple gua ini, baru lepas korek hidung? Atau baru lepas korek hidung khinzir? Atau korek benda-benda lain yang diluar imiginasi gua?

Gua basuh kali ketiga, gua makan sampai habis. Kemudian gua buang dalam tong sampah. Tiba-tiba gua terfikir, bagaimana kalau empunya kuku itu, tangannya baru lepas pegang baja taik lembu, taik khinzir atau taik manusia? Atau pegang benda-benda lain yang diluar imiginasi gua?

Ah! Tak boleh jadi. Ini mesti kena bilas dengan sesuatu. Gua bukak almari. Ambik sebungkus Maggi Kari (antara benda terhebat ciptaan manusia), pergi dapur, pecah sebiji telur, bubuh dalam mangkuk, campur air panas, rendam 2 minit, dan…

Oh! Nikmatnya makan Maggi Kari rendam dan pecah telur, pada pukul 11 malam. Lebih nikmat daripada cuaca nyaman dan bersih di Tirol. Bagus juga untuk penghadaman semasa tidur, kata hati gua, bukan pakar pemakanan gua. Ciao.

3 comments:

Jorji said...

itu bukan kuku manusia la.

babazahra' said...

haha abis tu kuku menda?

Satan In Heaven said...

kuku kobau tu.......