Tuesday, May 30, 2006

Al Quds kepunyaan kami!


ini adalah photo pilihan aku kalau bercakap pasal Palestin atau pun kalau mahu menyentuhkan perasaan sendiri pasal isu Palestin. aku dah berkenalan dengan gambar ni hampir 6 tahun yang lepas waktu di jordan. gambar nie aku nampak kat kedai alat tulis di mafraq, hampir dengan mujamma' sebelah kedai runcit Abdullah. lepas tu aku baca kisah pasal gambar nie. budak nie nama dia Faris Odeh, umur 13 tahun, dia baling batu kat kereta kebal Israel, tapi jangan risau, budak nie selamat. Pada 8th November 2000 dia datang semula untuk baling batu pada tentera Zionis, dan dia mati kena tembak. Ya Tuhan, aku x tahu budak ni punya keberanian macamana dan kalau dia tahu pasal iman, aku x tahu pulak iman dia ni macamana. kita nie macamana ye? ade satu lagi gambar aku tengah cari semula. gambar tu aku nampak kali pertama kat dalam bilik mandi kat rumah Burn, di hayyu janubi. Beit Freij. Gambar Yahya Eiyyash. Nanti ler.

1 comment:

Anonymous said...

gambar-gambar tuan punya diri sewaktu 'berjuang' tak ada ke?