Friday, September 12, 2008

Satu Ketika Dulu Gua Pernah Tergigit Tahi Kambing di Dalam Bungkusan Kuaci

Betul-betul Melayu apabila peribahasa “Pukul anak sindir menantu” masih lagi digunakan dan masih lagi relevan. Walaupun namanya masih nama Inggeris. United Malay National Organization.

Ia sama seperti peribahasa “Marahkan nyamuk kelambu dibakar” yang masih juga lagi relevan. Walaupun dalam United Malay National Organization terdapat “mamak” atau pun Mat Saleh celup. Atau pun Bumiputera dari Sabah.

Apabila Jeneral tentera itu bersuara 4 hari yang lepas, kita tahu yang dimaksudkan ialah pembangkang. Walaupun najis kering berketul di tengah jalan itu keluar dari perut seekor kambing. Semua orang tahu itu tahi kambing. Budak darjah satu tahu itu tahi kambing. Orang buta pegang-pegang, raba-raba kemudian cium pun tahu itu tahi kambing. Tapi United Malay National Organization tetap mengatakannya tahi lembu.

Oleh sebab itu, sejarah telah membuktikan. Setiap kali United Malay National Organization bergolak, dengan masalah dalaman, pergaduhan sesama sendiri dan perebutan wang ringgit (yang asalnya kuasa) maka yang akan menjadi mangsa ialah mereka yang tiada kaitan langsung dengan United Malay National Organization.

Ketika United Malay National Organization berada dalam keadaan yang sangat lemah, busuk, hina dan porak peranda ketika ini, gua tidak melihat satu watak pun di dalam United Malay National Organization yang menjadi mangsa tudingan jari.

Pak Lah sesuatu yang berkecuali. Kesilapannya ialah kerana menantunya. Pak Lah susuk yang sememangnya sudah Mahathir Mohamad kenali sekian lama. Kelembapan Pak Lah, suka tidur, tidak cekap membuat keputusan dan blah blah blah adalah cerminan sebenar kelembapan, suka tidur, tidak cekap membuat keputusan campur racist, tamak, zalim, korup, bongkak dan blah blah blah yang dimiliki sejak sekian lama oleh United Malay National Organization sendiri.

Jadi, Raja Petra sudah ke dalam? Walaupun kita tahu itu tahi kambing tapi mereka tetap melihat yang bulat-bulat kecil hitam dan keras serta keluar dari dubur kambing itu tahi lembu. Jangan hairan jika ramai lagi yang menyusul. Demi meneruskan legasi United Malay National Organization.

3 comments:

Stormbringer said...

baba,

it has been a sad day today to many people. the people of malaysia and especially the family of those who have been detained.

you once said, "storm, lu memang tegar" sume salahkan ameno". boto tak den cakap?

sumo oghang dah tau hati budi setiap oghang yang ado dalam ameno tu. every move, every speech they made, ado udang sebalik mee. they say something else and do something else, complete opposite. so who's to be trusted?

nobody right now...

gogham... sobab kito tak buleh buek apo2. our hands are tied. kito kono buli yo daghi dulu. mcam budak kocik kono lanyak dongan budak kaki buli godang. nak lawan dah tontu kalah. kito bosoghah yo lah. hoping that something good will come in our way.

apo pun, i'm all for the people... there will be time that truth will control all evil...

Den doakan semogo rpk, yb theresa and the journalist tu sehat dan dilindungi Allah s.w.t.

Amin...

Anonymous said...

storm,
fully agree. ini kira throwing the dice atau last card. memang ini pun aje yang diorang ada. tapi nmpaknya rakyat makin bijak menilai.

hafiz said...

bro! aku suka gaya bahasamu! memang mendatangkan ghairahku! best!