Thursday, July 26, 2007

Khorrib Beit Muntakhabna al Watani!

Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Arabian Khalis
Mubarah bein Halif Amerika wa Aduo Amerika
Mubarah bein Wahabiyyah wa Syi'iyyah
Mubarah bein Ansar Fahd wa Ansar Saddam

Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Khalijian Khalis
Mubarah bein An-Nift al Mazij wa An-Nift al Kham
Mubarah bein Ben Laden wa Muqtada Sadr
Mubarah bein Abna' Abdallah wa Abna' al Maliki

Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Islamiyyan Khalis
Mubarah bein Makkah wa Baghdad
Mubarah bein Riyadh wa Basra
Mubarah bein Akhuy Muhtallin wa Muhtal

Marhaban bikum ila Mubarah Niha'iyyah Ka'su Asia

8 comments:

Anonymous said...

tak paham ler.. translate melayu la..

babazahra' said...

Lu tunggu sorang pemuda Jawa dari Kanchung Darat translate. Gua kapitalis dalam bidang nie. Kena charge approx. RM300 + copyright gua sendiri selaku pencipta sajak nie.

kancong ensem giler said...

Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Arabian Khalis
Mubarah bein Halif Amerika wa Aduo Amerika
Mubarah bein Wahabiyyah wa Syi'iyyah
Mubarah bein Ansar Fahd wa Ansar Saddam


Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Khalijian Khalis
Mubarah bein An-Nift al Mazij wa An-Nift al Kham
Mubarah bein Ben Laden wa Muqtada Sadr
Mubarah bein Abna' Abdallah wa Abna' al Maliki

Yallah Ya Syabab Yallah Ya Walad
Mubarah Niha'iyyah Satakun Islamiyyan Khalis
Mubarah bein Makkah wa Baghdad
Mubarah bein Riyadh wa Basra
Mubarah bein Akhuy Muhtallin wa Muhtal

Marhaban bikum ila Mubarah Niha'iyyah Ka'su Asia

ok lah gua translate dengan penuh ensem..free..

mubarah tu match
bein tu between...
niha iyah tu final..

yg lain2 tu dah mudah utk difaham..kerana ciri2 2 negara, iraq dan saudi..tu jer..

kancong ensem maut said...

yg tajuk tu tak sampai hati nak translate....menangis2 nanti akmal rizal, hardi jaafar. thiru, nantha..dan kwn2nya..

Anonymous said...

lu ingat lu sapa nak charge RM 300 beb??? boleh blah!!!

babazahra' said...

haha suka hati gua jugak lah
kalau lu xde duit lu boleh blah
ini blog gua!

Anonymous said...

Oleh M Khaleel Kas

KUALA LUMPUR, 31 Julai (Hrkh) - Selepas mengangkat bakul sendiri sejurus Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah melepaskan jawatan Timbalan Presiden Satu FAM, kini paling baru Menteri Besar Perlis, Dato' Seri Shahidan Kassim cuba membuat 'filem' baru di FAM.

Kali ini, dia meminta pula agar jawatan dan kerusi panas itu diberi sahaja kepadanya dan Khairy Jamaluddin tanpa bertanding.


Kalau nak puji diri, orang kata 'angkat bakul' tapi ini dah lebih...sukar untuk mencari istilah sesuai dalam perbendaharaan bahasa Melayu.

Paling hampir yang boleh dilemparkan pada Shahidan adalah; 'hidung tak mancung, pipi ter'hegeh-hegeh' (maaf kepada pejuang bahasa dan DBP kerana terpaksa melacurkan bahasa untuk manusia dan pemimpin yang tidak sedar diri).

Menurut Bernama, Shahidan dikatakan demikian selepas pelancaran Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER) peringkat Perlis oleh Perdana Menteri Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi di sini yang berkata bahawa beliau dan Khairy mempunyai keserasian dan tidak ada masalah untuk bekerjasama demi bola sepak negara.

Nampaknya Shahidan jelas ingin memancing Pak Lah apabila melemparkan kenyataan tersebut.

Beliau tahu, jika program yang dihadiri PM, pastinya Bernama akan melaporkan sedapat mungkin segala yang berlaku.

Dan nampaknya, Shahidan berjaya dalam misinya. Almaklum pilihan raya makin hampir. Kalau tak tunjuk betapa baiknya diri depan bos dengan beritahu betapa menantunya 'hebat' dan boleh kendalikan sebuah persatuan bola sepak di peringkat kebangsaan sudah tentu akan menyebabkan sibos akan terpikat dan terharu.

Terharu, adanya seorang Menteri Besar yang luhur sehinggakan nampak 'bakat' menantu yang 'terpendam' jauh sebelum ini.

Begitulah, gendang dan tari seorang Menteri Besar menjelangnya pilihan raya.

Menteri-menteri lain bagaimana? Anda semua 'nak kona' kat mana? Shahidan dah 'kona baring! - mks.


FAIL LAMA GREENBOC

Berikut ialah kisah-Kisah Benar Shahidan Kassim

Oleh : Sorayanii (Petikan UMNO-REFORM)


Assalamu’alaikum……….
Salam Reformasi dan Salam Sejahtera Sdra/Sdri sekelian selamat berjuang untuk keadilan dan hak rakyat dikembalikan ….DJ2@RMP –Suraya….. sekuntum bunga sakura ditengah gurun Sahara…….. ingin ku pohon maaf sekali lagi….

Kisah Kisah Benar Shahidan Kassim

Saya bersyukur kepada Allah SWT kerana telah ditakdirkan berlakunya pilihanraya kecil Indera Kayangan untuk menentukan pemerintahan Kerajaan Barisan Nasional di bawah kepimpinan Dato Seri Shahidan Kassim. Sebagai Pegawai Kerajaan yang telah berkhidmat di bawah kepimpinan 4 menteri besar iaitu bermula dari YAB Dato’ Jaafar Hassan, YAB Dato’ Ali Ahmad, Tan Sri Abdul Hamid Pawan Teh dan sekarang Dato’ Seri Shahidan Kassim, saya telah melalui dan merasai pengalaman tentang corak dan gaya kepimpinan kesemua menteri besar tersebut dan saya merasakan era Dato’ Seri Shahidan Kassim adalah yang paling buruk dan paling malang bagi keseluruhan rakyat M@rhaen negeri Perlis.

Dato Seri Shahidan bukan sahaja seorang pemimpin yang kaki betina tetapi juga seorang pemimpin yang cukup pakar menipu dan berbohong kepada rakyat M@rhaen serta menipu kepimpinan UMNO, khasnya kepimpinan tertinggi. Beliau juga terlalu kuat mengamalkan rasuah hinggakan pihak polis dan BPRpun berjaya dirasuah oleh beliau, khususnya di negeri Perlis.

Kesemua projek kelas A hingga kelas F di negeri Perlis diberikan kepada saudara mara serta kroni kroninya sahaja. Beliau akan meminta imbuhan berbentuk komisyen yang tinggi sehingga 30%.Walaupun banyak laporan telah dibuat kepada pihak pihak tertentu,namun tiada tindakakn yang telah diambil kerana kesemua mereka telah dirasuah oleh Dato’ Seri Shahidan.

Projek projek besar di negeri Perlis seperti Politeknik di Arau, Projek pembinaan jalanraya di bawah JKR, projek tambak laut, Institiut Latihan Perindustrian, Institiut Belia Negara di negeri Perlis adalah dibawah kawalan beliau. Sesiapa yang berminat terhadap kesemua projek terpaksa melalui tol dan jumlah tol ditentukan oleh beliau sendiri. Beliau juga telah menyusun syarikat tertentu yang mana beliau mempunyai kepentingan untuk mendapat mendapatkan projek Kolej Universiti Teknik diPerlis.Beliau akan mengenakan kadar komisyen yang tertinggi keatas syarikat syarikat swasta serta pelabur luar negara yang berminat untuk melabur di negeri Perlis. Disebabkan itulah kebanyakan pelabur takut untuk melabur di negeri Perlis hinggakan tidak satu kilang pun didirikan di negeri Perlis sepanjang Perlis berada dibawah kepimpinan beliau.

Sebagai seorang pegawai kerajaan, saya telah biasa ditemui oleh ahli perniagaan yang gagal mendapat projek walaupun ribuan malahan jutaan ringgit diberikan kepada Dato’ Seri Shahidan dan kroni kroninya. Antara projek yang boleh saya sebutkan ialah projek Bakau Jaya (ada misteri disebalik Bakau Jaya) dan projek Tambak Laut di Kuala Perlis.

KISAH BENAR 1:

Sebuah syarikat yang bernama Syarikat Roslan Hashim telah terpaksa membayar sejumlah komisyen sebanyak RM85,000.00 kepada anak saudara Dato’ Seri Shahidan iaitu Sabri Osman untuk projek kelas F. Ketika Roslan Hashim dan Dan Kelana (Orang kuat UMNO) sedang membawa wang tersebut untuk diberikan kepada Sabri Osman, mereka berdua telah dirompak. Apabila laporan polis dibuat, mereka berdua iaitu Roslan Hashim dan Dan Kelana pula ditangkap polis dan dimasukkan ke dalam lokap. Persoalannya mengapa mereka pula yang ditangkap dan polis serta BPR tidak pula menyoal siasat Sabri Osman walaupun laporan telah dibuat.

KISAH BENAR 2:

Dato Seri Shahidan juga telah menggunakan kuasanya sebagai Menteri Besar untuk memberikan projek mengecat Stadium Utama Kangar bernilai RM 1 juta yang mempunyai kepentingan kepada anak saudaranya Sabri Osman, sedangkan beliau hanyalah kontraktor kelas F. Peruntukan projek tersebut sepatutnya daripada jabatan sukan tetapi diambil peruntukan Jabatan Kemajuan Negeri Perlis di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar yang sepatutnya wang tersebut digunakan untuk projek pembangunan kampong.

KISAH BENAR 3:

Isteri pertama Dato’ Seri Shahidan iaitu Datin Seri Samsiah juga mempunyai kepentingan dalam syarikat Seri Lot 10. Syarikat tersebut membekalkan barangan peralatan serta hadiah berbentuk hamper kepada pejabat Menteri Besar untuk majlis majlis kerajaan. Hasil daripada rasuah yang diperolehi, Datin Seri mampu membeli barangan kemas dan hiasan bernilai jutaan RM dan rakyat M@rhaen masih menderita. Beliau juga mempunyai 8 buah kereta termasuk sebuah kereta Perodua Kembara sebagai imbuhan kepada pemberian tanah stesen minyak BP. Mengapa BPR melepaskan kes ini dan tidak diambil tindakan walaupun laporan telah diterima??????????

KISAH BENAR 4:

Dato’ Seri Shahidan telah mengunakan wang kerajaan negeri untuk mengadakan jamuan dan kenduri dirumahnya hampir setiap malam bagi mendapatkan sokongan padu dari orang UMNO/BN. Puluhan ribu ringgit dihabiskan setiap bulan dan mencecah jutaan RM sepanjang beliau menjadi Menteri Besar. Beliau juga membuat tuntutan perjalanan berjumlah ratusan ribu ringgit semasa lawatannya keluar negara dengan alas an untuk mencari pelabur tetapi tidak ada satu pun pelaburan yang masuk ke Negeri Perlis. Banyak memorandum telah ditanda tangani tetapi itu hanyalah gimik semata mata, akhirnya wang rakyat M@rhaen yang dikebas oleh Dato’ Seri Shahidan

Menteri Besar dan para Exconya membuat tuntutan perjalanan yang melampaui batas walaupun mereka tahu mereka tidak berhak berbuat demikian kerana minyak kereta telah diberikan percuma, begitu juga dengan tiket kapal terbang. Dato’ Seri Shahidan pernah membuat tuntutan sehingga RM 50 ribu dan exconya pernah membuat tuntutan antara RM2 ribu hingga RM3 ribu sebulan. Tidak dapat dipastikan samada BPR telah menyiasat perkara ini.

KISAH BENAR 5:

Dato Seri Shahidan telah menggunakan secara maksimum segala kuasa dan kekayaan yang ada pada nya untuk memenuhi segala impian nya termasuklah memikat gadis gadis yang digemarinya. Beberapa nama artis boleh dikaitkan seperti Ifa Raziah yang selalu ditemuinya di Hotel Pan Pacific KL, Jasmin Hamid, Nasha Aziz dan ramai lagi. Seorang gadis yang pernah disimpannya pernah menangis didepan saya menceritakan masalah beliau yang diugut oleh Dato’ Seri Shahidan. Pada ketika itu gadis yang bernama Isma Hafiza Bt Ismail baru 16 tahun dan saya percaya ramai orang tahu cerita tersebut

Saya memohon maaf kerana tidak dapat menyatakan nama saya kerana saya seorang kakitangan kerajaan yang masih bekerja. Saya dedahkan perkara ini atas dasar rasa keinsafan yang tinggi iaitu rakyat M@rhaen Perlis dan Perdana Menteri yang tumpang bodoh Hi…hi…hi…wowwww.

Jika MCA/BN menang beliau akan mengatakan rakyat M@rhaen Perlis masih menyokong beliau.Jika MCA/BN kalah diPRK Indera Kayangan beliau akan mengatakan orang UMNO sendiri yang telah membuat pakatan supaya beliau disabotaj seperti dalam kes surat layang yang beliau dedah kan padahal beliau sendiri yang merancang surat laying tersebut. Negeri Perlis telah berhutang sebanyak RM 45 juta dan pengundi pengundi DUN Indera Kayangan N 08 mesti bertindak sekarang untukmenyelamatkan negeri Perlis yang di cintai!!!!!!!!!!!!!

Sekian Wallahu’alam

Bawah Jam Besar

Disunting dan di kirim oleh:
Sorayanii UMNO PURBA@perlis.com

aku rasa babazahrah peminat shahidan kassim..ala kassim

babazahra' said...

hari nie semua menteri kabinet dan timbalan serta SU Parlimen kena lepaskan jawatan dalam persatuan sukan. gua x tahu apa nasib shahidan lu nie anon sebab dia pegang KOAM.