Wednesday, June 04, 2008

Dialog Dua Orang Sahabat Karib

Gua balik rumah naik kereta. Hari hujan. Jalan jam macam haram. Dekat pukul 8 malam, gua terus buka tv. Sakit hati betul gua tengok muka pembaca berita ni. Gua angkat talipon terus dial no member lama gua.

“Hola commandante!”

“Hola comrade!”. Itu aje yang gua tahu. Gua terus cakap Melayu.

“Gua nak tanya sikit lah ni, apo pasal lu jual minyak murah?”

“gua kesian tengok rakyat gua susah, bro. apasal lu tanya?”

“Bukan apa, ini hari negara gua minyak naik lah”

“Eh! Bukan negara lu pun keluar minyak ke? Banyak tuu”

“Tu lah pasal, wa pun x paham sangat. Kata untung banyak tiap2 tahun”

“lu punya gomen songlap kot?”

“ish! Lu jangan buat fitnah bro, gomen wa Islam Hadhari”

“abis tu lu rasa pesal minyak lu mahal?”

“wa x tahu. Diorang kata minyak dunia mahal sekarang. Gomen x boleh bagi subsidi sangat pun”
wa pun x bagi subsidi minyak sangat. Tapi untung minyak banyak beb, tak abis makan”

“tapi bro, rakyat lu x ramai. Negara wa ada 25 juta. Itu belum campur imigran lagi. Buruh Indonesia pun naik 125Z ini hari wa tengok”

“laaa, negara wa pun ramai. 27 juta lebih dah orang. Biasa lah kan, ramai model kat sini. Takde keje lain semua nak buat anak aje. Bini masing2 macam muka telenovela tu”

“mungkin GDP lu tinggi kot. Kitorang usd14k aje”

“hak tuih! Itu tinggi lah tu. Negara wa 12k aje”

“abis tu pesal minyak negara wa mahal ni?”

“wa rasa macam tadi lah, gomen lu “makan” lebih kot?”

“wa rasa jugak lah. Ramai dah orang cakap macam tu.”

“biasalah tu beb, minyak mahal, mesti untung banyak”

“eh bro, okay lah, abis duit gua kang cakap lama2. IDD nie bukan talipon Jelebu-KL”

“okay lah, adios bro!”

“okay, kim salam ngan orang kampung”

Gua tekan butang merah. Sure bil Maxis gua next month melambung. Berapa sen seminit call Venezuela hah?

2 comments:

TooLBoX said...

memang babi nasional boto.. takdo boghi salam.. takdo apo toghuih yo naik.. bukan sikit2 pulak.. ingatkan tukar daipado mompodal kepado shahrir bertambah elok.. takdo do.. bertambah babi ado

babi boto

yuzy said...

Aku hari ni tengok rakyat BolehLand panik nak mampus macam BolehLand kena serang dengan nuklear Singapore.