Wednesday, July 23, 2008

Khir Toyo kata Anwar Rosakkan Plan KERAjaan UMNO-Pas di Selangor!

Gua sangat yakin, Nuar Brahim ni memang budak jahat. Segala macam benda yang berlaku atas muka bumi BolehLand ini, Nuar Brahim lah puncanya. Nuar Brahim hampir menyamai maqam Osama Ben Laden, pasca September 11th.

Kalau malam tadi lu dengar berita kilang perabot terbakar di Hulu Yam, maka lu perlu tahu kebakaran itu berpunca daripada Nuar Brahim. Dia yang bakar. Kalau pulak pagi ni lu baca suratkhabar ada berita bas ekspres eksiden, lu perlu juga tahu, itu Nuar Brahim yang curah minyak atas jalanraya kasi itu bus eksiden.

Petang ni hujan lebat dan ribut petir? Itu semua Nuar Brahim punya pasal. Tadi malam dia sudah bangun tahajud mintak pada Tuhan kasi hujan turun. Dia punya pokok bunga sudah layu malas mahu siram. Ingat, semua sebab Nuar Brahim.

Oh ya, Encik Khir Toyo, jangan nak mengelat lagi. UMNO kalah di Selangor dan 5 negeri lain di BolehLand pada PRU12 yang lepas juga puncanya adalah Nuar Brahim. Dan muka lu jadik licin bukan sebab makan tempe, tapi Nuar Brahim sudah sapu dia punya air liur dekat lu punya muka.

Tuan-tuan dan puan-puan yang dirahmati Allah Taala, Encik Khir Toyo, yang empunya kenyataan bebal di atas, bekas Menteri Besar Selangor itu, sebelum pilihanraya, jika anda semua masih punyai bekalan akhbar-akhbar lama, aduhai bukan main lantang mencaci dan menghina pembangkang. Termasuk lah PAS. Tak percaya?

Masih ingat lagi dengan misi pembangkang sifar di Selangor? Itu bukan kucing bapak mentua gua yang cakap, itu Khir Toyo yang cakap. Cari lagi apa yang Khir Toyo sebut tentang pembangkang khususnya PAS sebelum PRU12. Aduhai Khir Toyo, seorang pembaca blognya mengata, sudah terhantuk baru terngadah. Tapi Khir Toyo cakap kalau dia yang terhantuk, dia akan minta jawatan tapi kali itu komprominya ialah banyak jawatan yang diberi kepada PAS. Aduhai gua rasa seperti mahu menangis.

Khir Toyo terlalu ikhlas berjuang untuk bangsa Melayu dan umat Islam sesudah PRU12. Sesudah membuat jalan lurus di tengah sawah bernilai RM4.5 juta, sesudah Bukit Cerakah yang dulu hijau sudah jadi gondol macam kepala Najib Razak. Juga sesudah pelbagai penghinaan dihamburkan kepada pembangkang, termasuk PAS.

Dan kali ini, kembali bersuara dengan mengatakan semuanya berpunca daripada Nuar Brahim. Tidakkah semasa duduk semeja mahu tawar menawar dengan muka yang tebal dan tidak tahu malu itu, Encik Khir Toyo tidak terfikir tentang Nuar Brahim? Bukankah Encik Khir Toyo jugak yang kata PAS sudah tidak releva lagi dalam memperjuangkan Islam? PAS sudah hanya berhelah sahaja menggunakan Islam? Pengundi tidak akan terpedaya dengan tipu helah PAS yang berlindung atas nama Islam?

Ada hati pulak tu, nak tawar menawar. Nak bantu membantu. Selepas lu ludah, lu kencing dan lu berakkan, kemudian hanya sehari lepas PRU12 lu terus buat u-turn? Gua rasa orang yang buat begini, bukanlah atas nama keikhlasan perjuangan untuk orang Melayu dan Islam, wahai Encik Khir Toyo. Ini strategi orang takda maruah, muka tak malu, muka tembok dan tak sedar diri. Ia hanya satu helah untuk memastikan lu terus wujud. Dan selepas PAS termakan gula-gula, adakah Encik Khir Toyo akan terus mengekalkan mereka dalam kumpulan yang sama?

Nuar Brahim konon! Bukankah anda juga yang menyokong pendapat yang mengatakan Nuar Brahim sudah tidak lagi relevan pada PRU12? Bukankah anda juga yang mengatakan pengundi tidak lagi simpati pada Nuar Brahim? Hanya satu malam sahaja berlalu kemudian anda melihat Nuar Brahim sudah menjadi sebab kegagalan rundingan haram jadah tajaan lu demi menyelamatkan maruah dan air muka lu sendiri?

Lupa? Kalau lupa maknanya sudah mahu mampos!

8 comments:

TOOLBOX said...

Well written!

Bak kata bijan "ini semua pudin punya pasal!.. abis budak2 surau tanak join usrah aku" ehh betul ke? heh

Anonymous said...

FUUUYOOO!!!!

Aku tak yah lunch pun kenyang baca pasal anak si Toyo yg merupakan bocah Jowo paling putih berkat tempe (dan Nuar Berahim?) di seantero Tanah Melayu ni...

Thanks baba.

Marilah kita doa2kan semuga anak lanang si Toyo ni dah masuk ketegori pelupa...

Ameeeen.....

Kurie said...

abang,

Ulasan yg cemerlang, rasa macam nak try jer makan 'tempe'...

manalah tahu dapat jadi pelakon iklan bedak sejuk....

adios...

BabaKaisah said...

khir toyo sanggup sujud melutut kotorkan mukanya yg berbotox tu merayu minta hasan ali jd mb dan dia sanggup jd tim mb..pehh..demi apa? melayu? awaktu jawa ngencret...

demi perut dan bawah perut lah tu...

pegi mabukla lu toyo..

Anonymous said...

aku mmg dah lama menyampah dgn statement2 toyol ni...dia mcm bagus je konon2 diala hero malaya...padahal dialah hantu malaya...cuba lu tgk sendiri la ade ke menteri2 dlm msia ni muka mcm dia???dulu dgn berserabai jambang bersepah tup2 kebelakangan ni jadi model tempe plak!!!cis la toyol betul2 nak kelentong biar la berpada2 aku nasihatkan la kepada ahli2 PAS msia yang kucintai beringat2lah dengan dakyah2 yang bakal toyol lakukan..jgn lah terpedaya...
tapi bro..ape citer pudin and the geng ni!!!!wa xsabar2 nak tau kisah selanjutnya...lu jgn buat2 senyap2 plak nati wa dgn wak karto xde modal plak nak fight...ekekekek

mama said...

nuar berahim bukannya malaikat... orang umno plak tak pernah puas...
kesimpulannya semua orang politik sama kecuali tuan guru kot.
wallahu'alam

mama said...

oppssss....
nk tambah sikit, rasanya pasal tempe tu ade betulnya jugak sbb saya pernah terbaca hasiat dan zat tempe sangat baik untuk kesihatan kulit..
kalau di kampung saya tempe boleh dijadikan snek minuman petang lagi beb..

Anonymous said...

Panassss..... kalau la anak Toyo ni baca blog nie. Apa dia ada visit blog ni ker??? Kalau takde mau nya gua copy and paste kat blog dia.. Kalau tak de law, mau nye wa C4 toyol selangor nie...